Komunikacja interpersonalna w hotelarstwie i gastronomii.-spec:Organizacja i zarządzanie w hotelarst
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | TRM4SP02-L17 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Komunikacja interpersonalna w hotelarstwie i gastronomii.-spec:Organizacja i zarządzanie w hotelarst |
Jednostka: | Szkoła Główna Turystyki i Hotelarstwa Vistula |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
5.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Skrócony opis: |
W zakresie wiedzy: zapoznanie studentów z podstawowymi zagadnieniami teorii komunikacji. Student wyróżnia elementy procesu komunikacji, zna różne modele, wzory i style komunikowania, rozumie problemy związane z właściwym nadawaniem i odbieraniem komunikatu (kategoryzacja, percepcja), odczytuje znaczenie komunikatów niewerbalnych. W zakresie umiejętności: wykształcenie umiejętności komunikowania się w różnych przestrzeniach funkcjonowania jednostki ludzkiej, a także świadomego korzystania z określonych modeli oraz wzorów w pracy wychowawczej z różnorodnymi grupami społecznymi w hotelarstwie i gastronomii. Student potrafi przewidywać możliwość wystąpienia barier komunikacyjnych i potrafi im przeciwdziałać. W zakresie kompetencji spo |
Pełny opis: |
W zakresie wiedzy: zapoznanie studentów z podstawowymi zagadnieniami teorii komunikacji. Student wyróżnia elementy procesu komunikacji, zna różne modele, wzory i style komunikowania, rozumie problemy związane z właściwym nadawaniem i odbieraniem komunikatu (kategoryzacja, percepcja), odczytuje znaczenie komunikatów niewerbalnych. W zakresie umiejętności: wykształcenie umiejętności komunikowania się w różnych przestrzeniach funkcjonowania jednostki ludzkiej, a także świadomego korzystania z określonych modeli oraz wzorów w pracy wychowawczej z różnorodnymi grupami społecznymi w hotelarstwie i gastronomii. Student potrafi przewidywać możliwość wystąpienia barier komunikacyjnych i potrafi im przeciwdziałać. W zakresie kompetencji społecznych: wyrobienie nawyków uczenia się przez całe życie, systematycznego i uporządkowanego podejścia do powierzonych zadał, formułowania i wygłaszania sądów na tematy związane ze sposobami komunikowania się, wykorzystywaniem elementów komunikacji we współczesnym hotelarstwie |
Literatura: |
Dominik P. (red.), Komunikowanie się. w: Zarządzanie Hotelem, wybrane zagadnienia s. 135 Difin, Warszawa 2015 Gorzelany T., Prowadzenie działalności gospodarczej WSiP, Warszawa 2013, Poznał 2013. R3. Komunikacja społeczna 271R8. Komunikacja niewerbalna Thomson P., Sposoby Komunikacji interpersonalnej., Zysk-Ska, Poznał 1996 Szwed Cz., Komunikacja interpersonalna w biznesie i negocjacjach Cz.Szwed PKJS Gliwice 2000 1. Fleischer M., Ogólna teoria komunikacji, Wrocław 2007. 2. Hartley P., Komunikacja w grupie, Poznał 2000. 3. Knapp M. L., J. A. Hall, Komunikacja niewerbalna w interakcjach międzyludzkich, Wrocław 2000. 4. Nęcki Z., Komunikacja międzyludzka, Kraków 2000 5. Pease A., Gemini Język ciała, Kraków 1997 Prezentacje power point |
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie ćwiczeł: Wykonanie pracy semestralnej. Obecność i postawa na zajęciach Zaliczenie wykładu: Wykonanie pracy semestralnej, Zaliczenie kołcowego sprawdzianu pisemnego na ocenę min. dostateczną |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2016/2017" (zakończony)
Okres: | 2017-02-16 - 2017-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 20 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Piotr Dominik, Mariusz Jaworski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Finansów i Biznesu Vistula.