Architektura 5 sem PL (grupa przedmiotów zdefiniowana przez Akademia Finansów i Biznesu Vistula)
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
2022Z - Semestr zimowy 2022/2023 2023Z - Semestr zimowy 2023/2024 2024Z - Semestr zimowy 2024/2025 2025Z - Semestr zimowy 2025/2026 (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2022Z | 2023Z | 2024Z | 2025Z | |||||
ARI5SP010AR |
Budownictwo 5 - projekt budowlany (od 2025-10-01)
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/2023
Grupy przedmiotu
- (od 2025-10-01) Architektura 5 sem PL
Skrócony opis
Zapoznanie studenta z pracą architekta: przygotowaniem i opracowaniem autorskich rozwiązań detalu architektonicznego. Nauczenie zasad sporządzania rysunków o dużej skali dokładności. Zapoznanie z zasadami projektowania ścian kurtynowych, dachów przeszklonych, świetlików i wyłazów dachowych. Przygotowanie studentów do samodzielnej pracy architekta: samodzielne wykonanie zadanych detali projektowych na bazie studenckich projektów architektonicznych z poprzednich semestrów. Przygotowanie studentów do pracy w zespole- przygotowanie i opracowanie prezentacji na zadane przez prowadzącego tematy związane z kształtowaniem detalu architektonicznego. |
|
|
ARI5SP008AR |
Historia budowy miast (od 2025-10-01)
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/2023
Grupy przedmiotu
- (od 2025-10-01) Architektura 5 sem PL
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z historią rozwoju osadnictwa i budowy miast począwszy od okresu Neolitu do XXI wieku. Studenci opanują wiedzę dotyczącą tego tematu, jak również nabędą umiejętności określania zasad i cech charakterystycznych kształtowania tkanki osadniczej i miejskiej w różnych uwarunkowaniach czasoprzestrzennych i kulturowych. W rezultacie opanowania ww. wiedzy studenci uzyskają podstawy teoretyczne dla umiejętności praktycznego sporządzania projektów urbanistycznych. Kompetencje społeczne – poczucie odpowiedzialności za podejmowane decyzje planistyczne i świadomość ich wpływu na warunki i komfort życia mieszkańców miast i osiedli. |
|
|
ARI5SP05AR |
Konstrukcje 3 (od 2025-10-01)
|
brak | brak |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/2025
Grupy przedmiotu
- (od 2025-10-01) Architektura 5 sem PL
Skrócony opis
Celem przedmiotu przekazanie podstawowych informacji z zakresu obliczania ustrojów statycznie niewyznaczalnych ora zasad kształtowania konstrukcji żelbetowych i metalowych. Studenci zostają zapoznani z zasadami modelowania konstrukcji w programach specjalistycznych. |
|
|
ARI5SP01AR-p |
Projekt architektoniczny 5 - zabudowa wielorodzinna (p) (od 2025-10-01)
|
brak | brak |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/2025
Grupy przedmiotu
- (od 2025-10-01) Architektura 5 sem PL
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
|
ARI5SP02AR-p |
Projekt architektoniczny 6 - budynek w ścisłej zabudowie (p) (od 2025-10-01)
|
brak | brak |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/2025
Grupy przedmiotu
- (od 2025-10-01) Architektura 5 sem PL
Skrócony opis
Celem edukacyjnym jest teoretyczne i praktyczne poznanie problemów projektowania budynków w ścisłej zabudowie na przykładzie funkcji hotelu, w szczególności dotyczące kształtowania układu funkcjonalno-przestrzennego oraz formy, z uwzględnieniem: kontekstu miejsca, skali i charakteru architektury, nowych tendencji w kształtowaniu zabudowy, aktualnych wymagań dotyczących kształtowania zabudowy, oświetlenia, nasłonecznienia i zagadnień funkcjonalnych, nowych tendencji w zakresie instalacji, konstrukcji, technologii, zagadnień obsługi komunikacyjnej. |
|
|
ARI5SP03AR-p |
Projekt urbanistyczny 1 (p) (od 2025-10-01)
|
brak | brak |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/2025
Grupy przedmiotu
- (od 2025-10-01) Architektura 5 sem PL
Skrócony opis
Poszerzenie wiedzy i umiejętności z zakresu teorii i praktyki urbanistycznej. Umiejętność kreowania wielofunkcyjnego zespołu urbanistycznego w skali miejskiej z uwzględnieniem złożonych uwarunkowań oraz powiązań funkcjonalno-przestrzennych. Wykształcenie u uczestników zajęć projektowych zdolności do aktywnego i kreatywnego odbioru otaczającej przestrzeni miejskiej |
|
|
ARI5SP04AR-p |
Projekt wnętrz 1 (p) (od 2025-10-01)
|
brak | brak |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/2025
Grupy przedmiotu
- (od 2025-10-01) Architektura 5 sem PL
Skrócony opis
Uświadomienie istoty projektowania wnętrz. Opanowanie umiejętności przekształcania wnętrz w zależności od potrzeb funkcjonalnych przestrzeni ze szczególnym uwzględnieniem wizualnych i estetycznych rozwiązań kompozycyjnych. Opanowanie umiejętności analizy geometrycznej i proporcji wnętrz w stosunku do kompozycji i psychiki. Rozwijanie kreatywności w poszukiwaniu indywidualnego charakteru wnętrza, tworzeniu zaplanowanej atmosfery w odniesieniu do określonego zapotrzebowania funkcjonalnego obiektu, jak również z uwzględnieniem cech somatycznych i psychicznych użytkownika |
|
|
ARI5SP011AR |
Projektowanie CAD - BIM 2 (od 2025-10-01)
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/2023
Grupy przedmiotu
- (od 2025-10-01) Architektura 5 sem PL
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
|
ARI5SP009AR |
Przedsiębiorczość - obszar pracy architekta (od 2025-10-01)
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/2023
Grupy przedmiotu
- (od 2025-10-01) Architektura 5 sem PL
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest zrozumienie istoty przedsiębiorczości oraz relacji między przedsiębiorczością, innowacjami i technologiami. Celem zajęć jest też wspólna praca nad wypracowaniem koncepcji przedsięwzięcia, które pozwoli odnieść sukces gospodarczy na rynku pracy zawodowej architekta. |
|
|