Akademia Finansów i Biznesu Vistula - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Komunikacja interpersonalna w hotelarstwie i gastronomii.-spec:Organizacja i zarządzanie w hotelarst TRM4SP02-L17
Ćwiczenia (C) Semestr letni 2016/2017

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 20
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Zakres tematów:

Wiadomości wstępne. Rola pracownika usług turystycznych. Podstawowe pojęcia dotyczące komunikacji. (2,5godz)Empatia podstawą do budowania pozytywnych relacji z gościem hotelowym. Astertywnosć w komunikacji. (2,5godz)Rodzaje i typy gości hotelowych. Oczekiwania gości z punktu widzenia profilu segmentu. Potrzeby ludzkie i ich rodzaje. Możliwości realizacji potrzeb gościa w hotelu. (2,5godz)Schemat procesu komunikowania się. Kanały przekazywania komunikatu. Rodzaje komunikacji interpersonalnej. Komunikacja werbalna. Komunikacja bezpośrednia. Rozmowy telefoniczne. Poczta elektroniczna i tradycyjna. (2,5godz)Elementy komunikacji niewerbalnej. Gesty w komunikacji interpersonalnej. (2,5godz)Style komunikowania się. (2,5godz) Bariery komunikacyjne. (2,5godz)Konflikty. Konstruktywne rozwiązywanie konfliktów. (2,5godz)Kompetencje komunikacyjne pracowników hotelu. Działania komunikacyjne w hotelu

- płaszczyzny komunikacji w hotelu

- struktura komunikacji w hotelu

- grupy kompetencji komunikacyjnych w hotelu

- stanowiska oparte o stały kontakt z gościem

- stanowiska oparte o sporadyczny kontakt z gościem. (2,5godz)

Komunikacja i międzykulturowe, stereotypy. (2,5godz)Zarządzanie emocjami w relacji z klientem/gościem hotelowym. (2,5godz)Komunikacja marketingowa. Techniki komunikacji i negocjacji. Komunikacja z klientem techniki sprzedaży. (2,5godz)1. Stosowanie technik komunikacji werbalnej i niewerbalnej. Stosowanie zasad etyki ubioru i kultury zachowania. Określanie typów osobowości hotelowych (2,5godz)2. Stosowanie zwrotów i form grzecznościowych, witanie i zegnanie gości. Przyjmowanie, prowadzenie rozmowy telefonicznej(2,5godz)3. Udzielanie informacji o usługach hotelowych informacji turystycznej, kulturalnej, sportowej, użytkowej(2,5godz)4. Stosowanie sposobów radzenia sobie w trudnych sytuacjach zawodowych(2,5godz)

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 (brak danych), (sala nieznana)
Mariusz Jaworski 36/ szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Finansów i Biznesu Vistula.
ul. Stokłosy 3
02-787 Warszawa
tel: +48 22 45 72 300 https://vistula.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-9 (2024-12-18)