Problemy konsumpcji w czasie wolnym
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | TRM2NP17TR-L18 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Problemy konsumpcji w czasie wolnym |
Jednostka: | Kierunek-TiR |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
LUB
3.00
(zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | C1.Kształtowanie umiejętności analitycznego i krytycznego spojrzenia na zjawisko czasu wolnego. C2.Zaznajomienie studenta z problematyką organizacji czasu wolnego. C3 Przygotowanie studenta do umiejętnego i wartościowego planowania i spędzania czasu wolnego. |
Skrócony opis: |
1. Konsumpcja a konsumpcjonizm. Perspektywa postrzegania czasu a postawa wobec spędzania czasu wolnego w gronie rodzinnym 2.Zdrowy styl życia wśród młodzieży akademickiej 3.Ciało i ubiór jako przedmiot konsumpcji. Płeć a style użytkowania mediów społecznościowych w czasie wolnym 4. Czas wolny w perspektywie rozwoju nowoczesnych technologii 5.Interesujący smak czasu wolnego, czyli przykłady współczesnych zainteresowań i zachowań konsumentów w obrębie sztuki kulinarnej 6. Konsumpcja w społeczeństwie polskim. Formy spędzania czasu wolnego wspierające pseudo samorealizację człowieka 7. Moda w XX wieku i moda współczesna – emancypacja kobiet i mężczyzn 8.Alternatywne sposoby spędzania czasu wolnego Jako forma przeciwdziałania ryzykownych zachowań wśród dzieci i młodzieży 9. Cechy charakterystyczne społeczeństwa konsumpcyjnego, nowa moralność konsumencka |
Pełny opis: |
Nagłe zmiany zewnętrzne, ograniczenia w handlu oraz ekonomiczne i społeczne skutki pandemii wpłynęły na zachowania konsumentów. Zostali oni postawieni przed koniecznością rewizji kryteriów zakupu produktów, zmiany kanału zakupu i sposobu dostawy. W wolnym czasie wzrosła też konsumpcja treści w mediach społecznościowych i w Internecie. Z jednej strony sytuacja ta wymusiła nowe wzorce zachowań, z drugiej strony znacząco przyspieszyła pewne trendy w handlu, które rozwijały się już w ostatnim czasie. Branża handlowa, która zmaga się z ekonomicznymi skutkami bieżącego kryzysu, będzie musiała elastycznie dostosowywać się do zachodzących zmian. |
Literatura: |
1.A.Stuła(red.)Wybrane zagadnienia turystyki i rekreacji w badaniach naukowych, Studia i Monografie, Opole, Oficyna Wydaw. Politechniki Opolskiej, 2015.2. J. Mokras-Grabowska, Czas wolny w dobie postmodernizmu, [w:] Folia Touristica, nr34 2015; http://dspace.uni.lodz.pl/xmlui/handle/11089/13884.3. M. Kwilecka(red.) Bezpośrednie funkcje rekreacji, Wyd. AlmaMer, Warszawa 2006 1. J. Kędzior, M. Wawrzak Chodaczek (red.) Czas wolny w różnych jego aspektach, Wyd. Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław 2000.2. R. Winiarski (red.)Rekreacja i czas wolny, Wyd. Oficyna Wydawnicza ŁOŚGRAF, Warszawa 2011.3. F. Bylok, „Mcturysta” we współczesnym świecie, Marketing i Rynek, R. 22, nr 11, 2015.4. A. Karczewska, A Woman and a Man at Work and at Home -the Views of Younger Generation, [w:] New Trends in Management in the 21st Century. Cross Atlantic Perspective, Czestochowa, Proceedings. June 12-13, 2014. |
Metody i kryteria oceniania: |
80 % - zaliczenie pisemne 20% Postawa na zajęciach wykonanie prezentacji ppt |
Praktyki zawodowe: |
nie dotyczy |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2017/2018" (zakończony)
Okres: | 2018-02-16 - 2018-07-15 |
![]() |
Typ zajęć: |
Wykład, 20 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Michał Koskowski | |
Prowadzący grup: | Michał Koskowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin/zaliczenie na ocenę/zal w skali zal-std2
Wykład - Egzamin/zaliczenie na ocenę/zal w skali zal-std2 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2018/2019" (zakończony)
Okres: | 2019-02-16 - 2019-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Joanna Kalecińska | |
Prowadzący grup: | Joanna Kalecińska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin/zaliczenie na ocenę/zal w skali zal-std2
Wykład - Egzamin/zaliczenie na ocenę/zal w skali zal-std2 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2020-02-17 - 2020-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Adam Mazur | |
Prowadzący grup: | Adam Mazur | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin/zaliczenie na ocenę/zal w skali zal-std2
Wykład - Egzamin/zaliczenie na ocenę/zal w skali zal-std2 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-02-20 - 2021-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Adam Mazur | |
Prowadzący grup: | Adam Mazur | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin/zaliczenie na ocenę/zal w skali zal-std2
Wykład - Egzamin/zaliczenie na ocenę/zal w skali zal-std2 |
|
Rodzaj przedmiotu: | Obowiązkowy |
|
Tryb prowadzenia: | wykład |
|
Wymagania (lista przedmiotów): | brak wymagań wstępnych |
|
Skrócony opis: |
C1.Kształtowanie umiejętności analitycznego i krytycznego spojrzenia na zjawisko czasu wolnego. C2.Zaznajomienie studenta z problematyką organizacji czasu wolnego. C3 Przygotowanie studenta do umiejętnego i wartościowego planowania i spędzania czasu wolnego. |
|
Pełny opis: |
1. Konsumpcja a konsumpcjonizm. Perspektywa postrzegania czasu a postawa wobec spędzania czasu wolnego w gronie rodzinnym 2.Zdrowy styl życia wśród młodzieży akademickiej 3.Ciało i ubiór jako przedmiot konsumpcji. Płeć a style użytkowania mediów społecznościowych w czasie wolnym 4. Czas wolny w perspektywie rozwoju nowoczesnych technologii 5.Interesujący smak czasu wolnego, czyli przykłady współczesnych zainteresowań i zachowań konsumentów w obrębie sztuki kulinarnej 6. Konsumpcja w społeczeństwie polskim. Formy spędzania czasu wolnego wspierające pseudo samorealizację człowieka 7. Moda w XX wieku i moda współczesna – emancypacja kobiet i mężczyzn – 8.Alternatywne sposoby spędzania czasu wolnego Jako forma przeciwdziałania ryzykownych zachowań wśród dzieci i młodzieży 9. Cechy charakterystyczne społeczeństwa konsumpcyjnego, nowa moralność konsumencka |
|
Literatura: |
1.A.Stuła(red.)Wybrane zagadnienia turystyki i rekreacji w badaniach naukowych, Studia i Monografie, Opole, Oficyna Wydaw. Politechniki Opolskiej, 2015.2. J. Mokras-Grabowska, Czas wolny w dobie postmodernizmu, [w:] Folia Touristica, nr34 2015; http://dspace.uni.lodz.pl/xmlui/handle/11089/13884.3. M. Kwilecka(red.) Bezpośrednie funkcje rekreacji, Wyd. AlmaMer, Warszawa 2006 1. J. Kędzior, M. Wawrzak Chodaczek (red.) Czas wolny w różnych jego aspektach, Wyd. Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław 2000.2. R. Winiarski (red.)Rekreacja i czas wolny, Wyd. Oficyna Wydawnicza ŁOŚGRAF, Warszawa 2011.3. F. Bylok, „Mcturysta” we współczesnym świecie, Marketing i Rynek, R. 22, nr 11, 2015.4. A. Karczewska, A Woman and a Man at Work and at Home -the Views of Younger Generation, [w:] New Trends in Management in the 21st Century. Cross Atlantic Perspective, Czestochowa, Proceedings. June 12-13, 2014. |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Finansów i Biznesu Vistula.