Akademia Finansów i Biznesu Vistula - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Research seminar [0000-SEM-SE] Semestr zimowy 2020/2021
Konwersatorium wspólne, grupa nr 2

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Research seminar [0000-SEM-SE]
Zajęcia: Semestr zimowy 2020/2021 [2020Z] (zakończony)
Konwersatorium wspólne [K-PK], grupa nr 2 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy poniedziałek, 14:40 - 16:35
sala Teams/Platon(online)
Vistula University jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 22
Limit miejsc: 22
Zaliczenie: Egzamin/zaliczenie na ocenę/zal w skali zal-std2
Prowadzący: Krzysztof Nowakowski
Literatura: (tylko po angielsku)

Nigel Bradley, 2007, Marketing research, tools & techniques, Oxford University Press.

Lawrence Silver, Robert Stevens, Bruce Wrenn and David Loudon, 2013, The Essentials of Marketing Research, Routledge.

Nigel Bradley, 2007, Marketing research, tools & techniques, Oxford University Press.

Philip Kotler, 1994, Marketing Management. Analysis, Planning, Implementation and Control, Prentice-Hall.

Lloyd Corder, 2006, The snapshot survey. Quick, affordable marketing research for every organization, Kaplan Publishing.

Scott M. Smith, Gerald S. Albaum, 2005, Fundamentals of Marketing Research, Sage Publications.

Wayne D. Hoyer, Deborah J. MacInnis, 2000, Consumer behavior, Houghton Mifflin Company.

Zakres tematów: (tylko po angielsku)

Research seminar 1; Report format, forms of presentations; research poster.

Reading for this class; Nigel Bradley, 2007, Marketing research, tools & techniques, Oxford University Press, Chapter 9; Analysis and Chapter 10; Reporting and presentation.

Reading for this class; Scott M. Smith, Gerald S. Albaum, 2005, Fundamentals of Marketing Research, Sage Publications, Chapter 20; Reporting research results.

Research seminar 2; International strategy and research; planning for marketing research and the research process - analysing customer markets and buyer behavior.

Reading for this class; Nigel Bradley, 2007, Marketing research, tools & techniques, Oxford University Press, Chapter 12; International research.

Reading for this class; Nigel Bradley, 2007, Marketing research, tools & techniques, Oxford University Press, Chapter 2; Planning research.

Reading for this class; Philip Kotler, 1994, Marketing Management. Analysis, Planning, Implementation and Control, Prentice-Hall, Chapter 6; Analyzing the marketing environment and Chapter 7; Analysing consumer markets and buyer behavior.

Research seminar 3; Reasons for obtaining secondary information, types of secondary information.

Reading for this class; Nigel Bradley, 2007, Marketing research, tools & techniques, Oxford University Press, Chapter 3; Secondary data.

Reading for this class; Scott M. Smith, Gerald S. Albaum, 2005, Fundamentals of Marketing Research, Sage Publications, Chapter 4; Secondary data and sources.

Research seminar 4; Types of information that can be obtained from respondents, form of interviews, strategies of data collection.

Reading for this class; Nigel Bradley, 2007, Marketing research, tools & techniques, Oxford University Press, Chapter 4; Primary data.

Reading for this class; Scott M. Smith, Gerald S. Albaum, 2005, Fundamentals of Marketing Research, Sage Publications, Chapter 5; Information from respondents.

Research seminar 5; Techniques of qualitative research and observation - types of experimentation.

Reading for this class; Nigel Bradley, 2007, Marketing research, tools & techniques, Oxford University Press, Chapter 7; Qualitative research.

Reading for this class; Scott M. Smith, Gerald S. Albaum, 2005, Fundamentals of Marketing Research, Sage Publications, Chapter 7; Qualitative research and observation and Chapter 8; Experimentation.

Research seminar 6; Techniques of quantitative research.

Reading for this class; Nigel Bradley, 2007, Marketing research, tools & techniques, Oxford University Press, Chapter 8; Quantitative research.

Reading for this class; Scott M. Smith, Gerald S. Albaum, 2005, Fundamentals of Marketing Research, Sage Publications, Chapter 9; General concepts of measurement and Chapter 10; Measurement and scaling in marketing research.

Metody dydaktyczne: (tylko po angielsku)

The course employs a variety of teaching methods, including lectures, discussion, case write. Although the specific activities will vary, the objectives will always be the same: to improve your understanding of marketing research and approach to firm's effectiveness.

Metody i kryteria oceniania: (tylko po angielsku)

1. Preparing information for research poster (50 points of grade).

2. Participation in group presentation ( 50 points of grade).

The final course grading criteria is described below;

91 – 100 points; Very Good (grade 5), 81 – 90 points; Good plus (grade 4.5)

71 – 80 points; Good (grade 4), 61 – 70 points; Satisfactory plus (grade 3.5)

51 – 60 points; Satisfactory (grade 3), 0 - 50 points; Failing (grade 2)

Uwagi:

dr Krzysztof Nowakowski

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Finansów i Biznesu Vistula.
ul. Stokłosy 3
02-787 Warszawa
tel: +48 22 45 72 300 https://vistula.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-1 (2023-09-06)