Akademia Finansów i Biznesu Vistula - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Metody i techniki zarządzania [MNB3SP002MN] Semestr zimowy 2022/2023
Wykład, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Metody i techniki zarządzania [MNB3SP002MN]
Zajęcia: Semestr zimowy 2022/2023 [2022Z] (zakończony)
Wykład [W], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy poniedziałek, 12:30 - 14:25
sala Teams/Platon(online)
Vistula University jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 161
Limit miejsc: 193
Zaliczenie: Egzamin/zaliczenie na ocenę/zal w skali zal-std2
Prowadzący: Krzysztof Nowakowski
Literatura:

Renata Oczkowska, 2013, Międzynarodowa ekspansja przedsiębiorstw w warunkach globalizacji. Motywy – Strategie - Tendencje, Wydawnictwo Difin, Warszawa.

Ricky W. Griffin, 2017, Podstawy zarządzania organizacjami, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.

Włodzimierz Piotrowski, Andrzej K. Koźmiński (red.), 2010, Zarządzanie. Teoria i praktyka, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.

Małgorzata Bartosik_Purgat (red.), 2017, Zachowania konsumentów. Globalizacja nowe technologie aktualne trendy otoczenie społeczno-kulturowe, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.

Mead R., Andrews T.G., 2011, Zarządzanie międzynarodowe, Oficyna Wolters Kluwer Polska.

Rybak M., 2004, Etyka menedżera – społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Naukowe PWN.

Ricky W. Griffin, 2017, Podstawy zarządzania organizacjami, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.

Kwiecień A., 2018, Dynamiczne zarządzanie relacjami w kreacji sukcesu przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, Katowice.

Ricky W. Griffin, 2017, Podstawy zarządzania organizacjami, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.

Sajkiewicz A., Kultura pracy menedżera kreacją kapitału ludzkiego, w: Milczarek S. (red.), 2010, Kultura pracy menedżera, Wydawnictwo Placet.

Gesteland R. R., 2000, Różnice kulturowe a zachowania w biznesie. Marketing negocjacje i zarządzanie w różnych kulturach, Wydawnictwo Naukowe PWN.

Buczkowski B., Dorożyński T., Kuna-Marszałek A., Serwach T., Wieloch J., 2016, Społeczna odpowiedzialność biznesu. Studia przypadków firm międzynarodowych, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.

Ricky W. Griffin, 2017, Podstawy zarządzania organizacjami, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.

Czechowska I.D. (red.), 2016, Etyka w relacjach instytucji finansowych z gospodarstwami domowymi, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.

Mead R., Andrews T.G., 2011, Zarządzanie międzynarodowe, Oficyna Wolters Kluwer Polska.

Ricky W. Griffin, 2017, Podstawy zarządzania organizacjami, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.

Ricky W. Griffin, 2017, Podstawy zarządzania organizacjami, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.

Mead R., Andrews T.G., 2011, Zarządzanie międzynarodowe, Oficyna Wolters Kluwer Polska.

Mead R., Andrews T.G., 2011, Zarządzanie międzynarodowe, Oficyna Wolters Kluwer Polska.

Pocztowski A. (red.), 2012, Zarządzanie misjami zagranicznymi, Oficyna a Wolters Kulwer business, Warszawa.

Mead R., Andrews T.G., 2011, Zarządzanie międzynarodowe, Oficyna Wolters Kluwer Polska.

Lewicki R.J., Barry B., Saunders D.M., 2011, Zasady negocjacji, Dom Wydawniczy REBIS.

Jakubiak-Mirończuk A., 2010, Negocjacje dla prawników. Prawo cywilne, Wydawnictwo Wolters Kluwer Polska.

Lewicki R.J., Barry B., Saunders D.M., 2011, Zasady negocjacji, Dom Wydawniczy REBIS.

Gesteland R. R., 2000, Różnice kulturowe a zachowania w biznesie. Marketing negocjacje i zarządzanie w różnych kulturach, Wydawnictwo Naukowe PWN.

Hofstede G., 2000, Kultury i organizacje. Zaprogramowanie umysłu, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.

Hampden-Turner Ch., Trompenaars A., 1998, Siedem kultur kapitalizmu USA Japonia Niemcy Francja Wielka Brytania Szwecja Holandia, Dom Wydawniczy ABC.

Lundy O., Cowling A., 2000, Strategiczne zarządzanie zasobami ludzkimi, Oficyna Ekonomiczna&Dom Wydawniczy ABC, Kraków.

Przytuła S., 2014, Zarządzanie kadrą ekspatriantów w filiach przedsiębiorstw międzynarodowych w Polsce, Wydawnictwo CeDeWu.Pl.

Richard Mead, Tim G. Andrews, 2011, Zarządzanie międzynarodowe, Oficyna Wolters Kluwer Polska.

Robbins S.P., Zachowania w organizacji, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.

Stoner J.A.F., Wankel Ch., 1996, Kierowanie, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.

Zbiegień-Maciąg L., 1999, Kultura w organizacji. Identyfikacja kultury znanych firm, Wydawnictwo Naukowe PWN.

Stephen Barker, Rob Cole, 2010, Zarządzanie projektem. Co dobry szef projektu wie, robi i mówi, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.

Michał Trocki (red.), 2012, Nowoczesne zarządzanie projektami, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.

Michał Kopczewski, 2015, Alfabet zarządzania projektami, Wydawnictwo Helion.

Robert K. Wysocki, 2013, Efektywne zarządzanie projektami, Wydawnictwo Helion.

Olga Nadskakuła, Katarzyna Kandefer-Winter, Komunikacja w zarządzaniu projektami, Wydawnictw CeDeWu.

Mariusz Chrapko, 2014, Scrum O zwinnym zarządzaniu projektami, Wydawnictwo Helion.

Alina Kozarkiewicz, Zarządzanie portfelami projektów, Wydawnictwo Naukowe PWN.

Charles G. Cobb, 2012, Zrozumieć Agile Project Management. Równowaga kontroli i elastyczności, APN Promise, Warszawa.

Joanna Sadkowska, Mariusz Chmielewski, 2014, Zarządzanie projektami. Wybrane aspekty, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego.

Henryk Brandenburg, 2011, Zarządzanie lokalnymi projektami rozwojowymi, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach.

Katarzyna Jasińska, Tomasz Szapiro, 2014, Zarządzanie procesami realizacji projektów w sektorze ICT, Wydawnictwo Naukowe PWN.

Sońta-Drączkowska Ewa, 2012, Zarządzanie wieloma projektami, Polskie Wydawnictwo Encyklopedyczne.

Maciej Kulig, 2016, Doskonalenie przedsiębiorstwa kryzys drogą do sukcesu, Wydawnictwo Naukowe PWN S.A. Warszawa.

Marek Pawlak, Zarządzanie projektami, 2006, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.

Ewa Masłyk-Musiał, 2014, Organizacja w zmianach. Perspektywa konsultanta, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa

Ricky W. Griffin, 2017, Podstawy zarządzania organizacjami, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.

Dembińska-Cyran I., Hołub-Iwan J., Perenc J., 2004, Zarządzanie relacjami z klientem, Wydawnictwo Difin.

Burnett K., 2002, Relacje z kluczowymi klientami. Analiza i zarządzanie, Oficyna Ekonomiczna.

Jerzemowska M., 2002, Nadzór korporacyjny, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.

Rudolf S., Janusz T., Stos D., Urbanek P., 2002, Efektywny nadzór korporacyjny, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.

Zakres tematów:

Wykład nr 1: Globalny kontekst zarządzania współczesnymi przedsiębiorstwami.

Literatura do zajęć: Renata Oczkowska, 2013, Międzynarodowa ekspansja przedsiębiorstw w warunkach globalizacji. Motywy – Strategie - Tendencje, Wydawnictwo Difin, Warszawa; rozdział 1: Globalizacja – kontekst działalności współczesnych przedsiębiorstw.

Literatura do zajęć; Ricky W. Griffin, 2017, Podstawy zarządzania organizacjami, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, rozdział 3: Otoczenie organizacji i menedżerów.

Wykład nr 2: Zarządzanie międzynarodowe i międzykulturowe.

Literatura do zajęć: Włodzimierz Piotrowski, Andrzej K. Koźmiński (red.), 2010, Zarządzanie. Teoria i praktyka, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa; rozdział 12: Zarządzanie międzynarodowe oraz rozdział 13: Zarządzanie międzykulturowe.

Literatura do zajęć: Małgorzata Bartosik_Purgat (red.), 2017, Zachowania konsumentów. Globalizacja nowe technologie aktualne trendy otoczenie społeczno-kulturowe, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa; rozdział 3: Etnocentryzm i efekt kraju pochodzenia w zachowaniach konsumentów.

Wykład nr 3: Analiza kultur organizacyjnych.

Literatura do zajęć; Mead R., Andrews T.G., 2011, Zarządzanie międzynarodowe, Oficyna Wolters Kluwer Polska, rozdział 2; Analiza kultur: studium porównawcze & rozdział 5: Kultura organizacyjna.

Literatura do zajęć; Rybak M., 2004, Etyka menedżera – społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Naukowe PWN, rozdział 2; Podstawowe modele społecznej odpowiedzialności oraz rozdział 3; Odpowiedzialne zarządzanie korporacją: ujęcie wąskie i szerokie.

Wykład nr 4: Konsekwencje zmian w kulturze.

Literatura do zajęć; Ricky W. Griffin, 2017, Podstawy zarządzania organizacjami, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, rozdział 12: Kierowanie zmianami i innowacjami.

Literatura do zajęć; Kwiecień A., 2018, Dynamiczne zarządzanie relacjami w kreacji sukcesu przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, Katowice, rozdział 4: Zaufanie jako podstawa tworzenia relacji.

Wykład nr 5 : Etyka pracy menedżera.

Literatura do zajęć; Ricky W. Griffin, 2017, Podstawy zarządzania organizacjami, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, rozdział 4: Etyczne i społeczne otoczenie organizacji.

Literatura do zajęć; Sajkiewicz A., Kultura pracy menedżera kreacją kapitału ludzkiego, w: Milczarek S. (red.), 2010, Kultura pracy menedżera, Wydawnictwo Placet.

Wykład nr 6: Typologia zachowania menedżerów międzynarodowych.

Literatura do zajęć; Gesteland R. R., 2000, Różnice kulturowe a zachowania w biznesie. Marketing negocjacje i zarządzanie w różnych kulturach, Wydawnictwo Naukowe PWN, część 1; Kulturowe modele zachowań w biznesie, s. 15-57.

Studia przypadków: Buczkowski B., Dorożyński T., Kuna-Marszałek A., Serwach T., Wieloch J., 2016, Społeczna odpowiedzialność biznesu. Studia przypadków firm międzynarodowych, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź, rozdział 4: Inicjatywy CSR dla społeczności lokalnych.

Wykład nr 7: Przywództwo w organizacji.

Literatura do zajęć; Ricky W. Griffin, 2017, Podstawy zarządzania organizacjami, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, rozdział 16: Przywództwo i procesy oddziaływania na pracowników.

Literatura do zajęć; Czechowska I.D. (red.), 2016, Etyka w relacjach instytucji finansowych z gospodarstwami domowymi, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź, część 2: Etyczne problemy sektora bankowego, doradztwa i pośrednictwa finansowego.

Wykład nr 8: Motywowanie pracowników.

Literatura do zajęć; Mead R., Andrews T.G., 2011, Zarządzanie międzynarodowe, Oficyna Wolters Kluwer Polska, rozdział 7: Motywacja.

Literatura do zajęć; Ricky W. Griffin, 2017, Podstawy zarządzania organizacjami, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, rozdział 15: Motywowanie pracowników do wykonywania pracy.

Wykład nr 9: Style komunikacji w organizacji.

Literatura do zajęć; Ricky W. Griffin, 2017, Podstawy zarządzania organizacjami, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, rozdział 17: Zarządzanie stosunkami interpersonalnymi i komunikowaniem się.

Literatura do zajęć; Mead R., Andrews T.G., 2011, Zarządzanie międzynarodowe, Oficyna Wolters Kluwer Polska, rozdział 6; Kultura i komunikacja oraz rozdział 16; E-komunikacja.

Wykład nr 10: Zarządzanie pracownikami delegowanymi.

Literatura do zajęć; Mead R., Andrews T.G., 2011, Zarządzanie międzynarodowe, Oficyna Wolters Kluwer Polska, rozdział 21; Zarządzanie zagranicznymi wyjazdami służbowymi.

Literatura do zajęć; Pocztowski A., Znaczenie ekspatriantów w przedsiębiorstwie międzynarodowym, w: Pocztowski A. (red.), 2012, Zarządzanie misjami zagranicznymi, Oficyna a Wolters Kulwer business, Warszawa.

Wykład nr 11: Konflikty w przedsiębiorstwie.

Literatura do zajęć; Mead R., Andrews T.G., 2011, Zarządzanie międzynarodowe, Oficyna Wolters Kluwer Polska, rozdział 8; Rozwiązywanie konfliktów.

Literatura do zajęć; Lewicki R.J., Barry B., Saunders D.M., 2011, Zasady negocjacji, Dom Wydawniczy REBIS, rozdział 2; Strategia i taktyka negocjacji konfrontacyjnych.

Wykład nr 12: Zarzadzanie konfliktem w organizacji - etyka negocjacji.

Literatura do zajęć; Jakubiak-Mirończuk A., 2010, Negocjacje dla prawników. Prawo cywilne, Wydawnictwo Wolters Kluwer Polska, rozdział 2; Prawne aspekty negocjacji oraz rozdział 3; Praktyczny wymiar wiedzy o konflikcie.

Literatura do zajęć; Lewicki R.J., Barry B., Saunders D.M., 2011, Zasady negocjacji, Dom Wydawniczy REBIS, rodział 3; Strategia i taktyki negocjacji integrujących, rozdział 8; Etyka a negocjacje.

Metody dydaktyczne:

Ocena końcowa z wykładu jest wynikiem sumy punktów uzyskanych podczas zajęć. Sprawdzenie osiągnięć studenta dokonuje się przy pomocy ćwiczeń sprawdzających, zadania końcowego oraz kontroli obecności. Treść pytań oraz opis ćwiczeń są przedstawione w trakcie zajęć.

W czasie zajęć wykorzystywane są zróżnicowane metody dydaktyczne, takie jak np.: analiza studium przypadku, praca zespołowa, dyskusje w grupach, wykonywanie testów wiedzy. Pobudzanie aktywności i zaangażowania studentów służy lepszemu zrozumieniu przez nich współczesnych zmian otoczenia rynkowego.

Metody i kryteria oceniania:

Ocena końcowa z wykładu jest wynikiem sumy punktów uzyskanych podczas zajęć. Sprawdzenie osiągnięć studenta dokonuje się przy pomocy ćwiczeń sprawdzających, zadania końcowego oraz kontroli obecności.

Wymagania;

 Uczestniczenie w zajęciach; liczba nieobecności nie może przekroczyć 60% jednostek dydaktycznych. Student powinien być w sali wykładowej w czasie przewidzianym przez plan zajęć – punktualnie.

 Każdy student powinien wykonać zalecane ćwiczenia oraz prezentacje. Treść ćwiczeń i materiały pomocnicze zostaną udostępnione podczas zajęć. W trakcie kursu zastosowane zostaną takie metody dydaktyczne jak: kontrola obecności, studia przypadków, ćwiczenia typu quiz oraz on-line learning.

Na końcową ocenę mają wpływ następujące elementy:

 Udział w zajęciach (liczba nieobecności nie może przekroczyć 60% zajęć), ćwiczenie sprawdzające nr 1 (22 p. z 100), ćwiczenie sprawdzające nr 2 (22 p. z 100), prezentacja Power Point (6p. z 100) oraz ćwiczenie końcowe (50p. z 100).

Skala ocen jest następująca;

 91 – 100 punktów; ocena bardzo dobra (5) / 81 – 90 punktów; ocena dobra plus (4.5) / 71 – 80 punktów; ocena dobra (4) / 61 – 70 punktów; ocena dostateczna plus (3.5) / 51 – 60 punktów; ocena dostateczna (3) / 50-0 punktów; ocena niedostateczna (2).

Uwagi:

Ocena końcowa z wykładu jest wynikiem sumy punktów uzyskanych podczas zajęć. Sprawdzenie osiągnięć studenta dokonuje się przy pomocy ćwiczeń sprawdzających, zadania końcowego oraz kontroli obecności. Treść pytań oraz opis ćwiczeń zostaną przedstawione w trakcie zajęć.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Finansów i Biznesu Vistula.
ul. Stokłosy 3
02-787 Warszawa
tel: +48 22 45 72 300 https://vistula.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-5 (2024-09-13)