Akademia Finansów i Biznesu Vistula - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Metody i techniki zarządzania [MNB3SP002MN] Semestr zimowy 2024/2025
Wykład, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Metody i techniki zarządzania [MNB3SP002MN]
Zajęcia: Semestr zimowy 2024/2025 [2024Z] (w trakcie)
Wykład [W], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy poniedziałek, 8:00 - 9:55
sala Teams/Platon(online)
Vistula University jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Data i miejsceProwadzący
2024-12-09 08:00 : 09:55 sala Teams/Platon(online)
Vistula University
2024-12-16 08:00 : 09:55 sala Teams/Platon(online)
Vistula University
2025-01-13 08:00 : 09:55 sala Teams/Platon(online)
Vistula University
2025-01-20 08:00 : 09:55 sala Teams/Platon(online)
Vistula University
Część spotkań jest ukryta - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Liczba osób w grupie: 204
Limit miejsc: (brak danych)
Zaliczenie: Egzamin/zaliczenie na ocenę/zal w skali zal-std2
Prowadzący: Krzysztof Nowakowski
Literatura:

Gesteland R. R., 2000, Różnice kulturowe a zachowania w biznesie. Marketing negocjacje i zarządzanie w różnych kulturach, Wydawnictwo Naukowe PWN.

Hofstede G., 2000, Kultury i organizacje. Zaprogramowanie umysłu, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.

Hampden-Turner Ch., Trompenaars A., 1998, Siedem kultur kapitalizmu USA Japonia Niemcy Francja Wielka Brytania Szwecja Holandia, Dom Wydawniczy ABC.

Lundy O., Cowling A., 2000, Strategiczne zarządzanie zasobami ludzkimi, Oficyna Ekonomiczna&Dom Wydawniczy ABC, Kraków.

Przytuła S., 2014, Zarządzanie kadrą ekspatriantów w filiach przedsiębiorstw międzynarodowych w Polsce, Wydawnictwo CeDeWu.Pl.

Richard Mead, Tim G. Andrews, 2011, Zarządzanie międzynarodowe, Oficyna Wolters Kluwer Polska.

Robbins S.P., Zachowania w organizacji, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.

Stoner J.A.F., Wankel Ch., 1996, Kierowanie, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.

Zbiegień-Maciąg L., 1999, Kultura w organizacji. Identyfikacja kultury znanych firm, Wydawnictwo Naukowe PWN.

Zakres tematów:

Wykład nr 1: Globalny kontekst zarządzania współczesnymi przedsiębiorstwami.

Literatura do zajęć: Renata Oczkowska, 2013, Międzynarodowa ekspansja przedsiębiorstw w warunkach globalizacji. Motywy – Strategie - Tendencje, Wydawnictwo Difin, Warszawa; rozdział 1: Globalizacja – kontekst działalności współczesnych przedsiębiorstw.

Literatura do zajęć; Ricky W. Griffin, 2017, Podstawy zarządzania organizacjami, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, rozdział 3: Otoczenie organizacji i menedżerów.

Wykład nr 2: Zarządzanie międzynarodowe i międzykulturowe.

Literatura do zajęć: Włodzimierz Piotrowski, Andrzej K. Koźmiński (red.), 2010, Zarządzanie. Teoria i praktyka, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa; rozdział 12: Zarządzanie międzynarodowe oraz rozdział 13: Zarządzanie międzykulturowe.

Literatura do zajęć: Małgorzata Bartosik_Purgat (red.), 2017, Zachowania konsumentów. Globalizacja nowe technologie aktualne trendy otoczenie społeczno-kulturowe, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa; rozdział 3: Etnocentryzm i efekt kraju pochodzenia w zachowaniach konsumentów.

Wykład nr 3: Analiza kultur organizacyjnych.

Literatura do zajęć; Mead R., Andrews T.G., 2011, Zarządzanie międzynarodowe, Oficyna Wolters Kluwer Polska, rozdział 2; Analiza kultur: studium porównawcze & rozdział 5: Kultura organizacyjna.

Literatura do zajęć; Rybak M., 2004, Etyka menedżera – społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Naukowe PWN, rozdział 2; Podstawowe modele społecznej odpowiedzialności oraz rozdział 3; Odpowiedzialne zarządzanie korporacją: ujęcie wąskie i szerokie.

Wykład nr 4: Konsekwencje zmian w kulturze.

Literatura do zajęć; Ricky W. Griffin, 2017, Podstawy zarządzania organizacjami, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, rozdział 12: Kierowanie zmianami i innowacjami.

Literatura do zajęć; Kwiecień A., 2018, Dynamiczne zarządzanie relacjami w kreacji sukcesu przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, Katowice, rozdział 4: Zaufanie jako podstawa tworzenia relacji.

Wykład nr 5: Etyka pracy menedżera.

Literatura do zajęć; Ricky W. Griffin, 2017, Podstawy zarządzania organizacjami, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, rozdział 4: Etyczne i społeczne otoczenie organizacji.

Literatura do zajęć; Sajkiewicz A., Kultura pracy menedżera kreacją kapitału ludzkiego, w: Milczarek S. (red.), 2010, Kultura pracy menedżera, Wydawnictwo Placet.

Wykład nr 6: Typologia zachowania menedżerów międzynarodowych.

Literatura do zajęć; Gesteland R. R., 2000, Różnice kulturowe a zachowania w biznesie. Marketing negocjacje i zarządzanie w różnych kulturach, Wydawnictwo Naukowe PWN, część 1; Kulturowe modele zachowań w biznesie, s. 15-57.

Studia przypadków: Buczkowski B., Dorożyński T., Kuna-Marszałek A., Serwach T., Wieloch J., 2016, Społeczna odpowiedzialność biznesu. Studia przypadków firm międzynarodowych, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź, rozdział 4: Inicjatywy CSR dla społeczności lokalnych.

Wykład nr 7: Przywództwo w organizacji.

Literatura do zajęć; Ricky W. Griffin, 2017, Podstawy zarządzania organizacjami, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, rozdział 16: Przywództwo i procesy oddziaływania na pracowników.

Literatura do zajęć; Czechowska I.D. (red.), 2016, Etyka w relacjach instytucji finansowych z gospodarstwami domowymi, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź, część 2: Etyczne problemy sektora bankowego, doradztwa i pośrednictwa finansowego.

Wykład nr 8: Motywowanie pracowników.

Literatura do zajęć; Mead R., Andrews T.G., 2011, Zarządzanie międzynarodowe, Oficyna Wolters Kluwer Polska, rozdział 7: Motywacja.

Literatura do zajęć; Ricky W. Griffin, 2017, Podstawy zarządzania organizacjami, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, rozdział 15: Motywowanie pracowników do wykonywania pracy.

Wykład nr 9: Style komunikacji w organizacji.

Literatura do zajęć; Ricky W. Griffin, 2017, Podstawy zarządzania organizacjami, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, rozdział 17: Zarządzanie stosunkami interpersonalnymi i komunikowaniem się.

Literatura do zajęć; Mead R., Andrews T.G., 2011, Zarządzanie międzynarodowe, Oficyna Wolters Kluwer Polska, rozdział 6; Kultura i komunikacja oraz rozdział 16; E-komunikacja.

Wykład nr 10: Zarządzanie pracownikami delegowanymi.

Literatura do zajęć; Mead R., Andrews T.G., 2011, Zarządzanie międzynarodowe, Oficyna Wolters Kluwer Polska, rozdział 21; Zarządzanie zagranicznymi wyjazdami służbowymi.

Literatura do zajęć; Pocztowski A., Znaczenie ekspatriantów w przedsiębiorstwie międzynarodowym, w: Pocztowski A. (red.), 2012, Zarządzanie misjami zagranicznymi, Oficyna a Wolters Kulwer business, Warszawa.

Wykład nr 11: Konflikty w przedsiębiorstwie.

Literatura do zajęć; Mead R., Andrews T.G., 2011, Zarządzanie międzynarodowe, Oficyna Wolters Kluwer Polska, rozdział 8; Rozwiązywanie konfliktów.

Literatura do zajęć; Lewicki R.J., Barry B., Saunders D.M., 2011, Zasady negocjacji, Dom Wydawniczy REBIS, rozdział 2; Strategia i taktyka negocjacji konfrontacyjnych.

Wykład nr 12: Zarzadzanie konfliktem w organizacji - etyka negocjacji.

Literatura do zajęć; Jakubiak-Mirończuk A., 2010, Negocjacje dla prawników. Prawo cywilne, Wydawnictwo Wolters Kluwer Polska, rozdział 2; Prawne aspekty negocjacji oraz rozdział 3; Praktyczny wymiar wiedzy o konflikcie.

Literatura do zajęć; Lewicki R.J., Barry B., Saunders D.M., 2011, Zasady negocjacji, Dom Wydawniczy REBIS, rodział 3; Strategia i taktyki negocjacji integrujących, rozdział 8; Etyka a negocjacje.

Metody dydaktyczne:

Uczestnicy zajęć zapoznają się z globalnym kontekstem kierowania, etyką pracy menedżera oraz zarządzaniem konfliktami w organizacji. W czasie zajęć wykorzystywane są zróżnicowane metody dydaktyczne, takie jak np.: analiza studium przypadku, praca zespołowa, dyskusje w grupach, wykonywanie testów wiedzy. Pobudzanie aktywności i zaangażowania studentów służy lepszemu zrozumieniu przez nich współczesnych zmian otoczenia rynkowego.

Metody i kryteria oceniania:

Wymagania;

Uczestniczenie w zajęciach; liczba nieobecności nie może przekroczyć 60% jednostek dydaktycznych. Student powinien być w wirtualnej sali wykładowej w czasie przewidzianym przez plan zajęć – punktualnie.

Każdy student powinien wykonać egzamin końcowy. W trakcie kursu zastosowane zostaną takie metody dydaktyczne jak: kontrola obecności, studia przypadków oraz on-line learning.

Na końcową ocenę mają wpływ następujące elementy:

Udział w zajęciach (liczba nieobecności nie może przekroczyć 60% zajęć), egzamin końcowy (od 0 do 100 punktów)

Uwagi:

brak

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Finansów i Biznesu Vistula.
ul. Stokłosy 3
02-787 Warszawa
tel: +48 22 45 72 300 https://vistula.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-5 (2024-09-13)