Literatura: |
Gesteland R. R., 2000, Różnice kulturowe a zachowania w biznesie. Marketing negocjacje i zarządzanie w różnych kulturach, Wydawnictwo Naukowe PWN.
Hofstede G., 2000, Kultury i organizacje. Zaprogramowanie umysłu, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.
Hampden-Turner Ch., Trompenaars A., 1998, Siedem kultur kapitalizmu USA Japonia Niemcy Francja Wielka Brytania Szwecja Holandia, Dom Wydawniczy ABC.
Lundy O., Cowling A., 2000, Strategiczne zarządzanie zasobami ludzkimi, Oficyna Ekonomiczna&Dom Wydawniczy ABC, Kraków.
Przytuła S., 2014, Zarządzanie kadrą ekspatriantów w filiach przedsiębiorstw międzynarodowych w Polsce, Wydawnictwo CeDeWu.Pl.
Richard Mead, Tim G. Andrews, 2011, Zarządzanie międzynarodowe, Oficyna Wolters Kluwer Polska.
Robbins S.P., Zachowania w organizacji, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.
Stoner J.A.F., Wankel Ch., 1996, Kierowanie, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.
Marek Pawlak, Zarządzanie projektami, 2006, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
Ewa Masłyk-Musiał, 2014, Organizacja w zmianach. Perspektywa konsultanta, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa.
Ricky W. Griffin, 2017, Podstawy zarządzania organizacjami, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa;
Rybak M., 2004, Etyka menedżera – społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Naukowe PWN.
Kietliński K., Reyes V.M., Oleksyn T., 2005, Etyka w biznesie i zarządzaniu, Oficyna Ekonomiczna.
Moore Ch. W., 2009, Mediacje praktyczne strategie rozwiązywania konfliktów, Wolters Kluwer Polska, rozdział 2; Jak działa mediacja, rozdział 3; Nawiązywanie kontaktu ze stronami w sporze, rozdział 4; Wybór strategii prowadzenia mediacji.
Gmurzyńska E., Morka R. (red.), 2009, Mediacje. Teoria i praktyka, Wolters Kluwer Polska, rozdział 8; Kwestie etyczne w mediacji, rozdział 9; Mediator: role, umiejętności, osobowość, rozdział 14; Mediacja jako metoda rozwiązywania indywidualnych i zbiorowych sporów pracy.
Philip Kotler, 2005, Marketing, Dom Wydawniczy REBIS.
L. Garbarski, I. Rutkowski, W. Wrzosek, 2000, Marketing. Punkt zwrotny nowoczesnej firmy, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.
Chryssides G. D., Kaler J. H., 1999, Wprowadzenie do etyki biznesu, Wydawnictwo Naukowe PWN, rozdział 5; Korporacje a odpowiedzialność.
Kaku R., 2007, Ścieżka kyosei, w; Harvard Business Review, Wydawnictwo Helion.
|
Zakres tematów: |
ZAJĘCIA NR 1; Rola i znaczenie zarządzania projektowego – funkcja konsultanta.
Tekst do zajęć; Marek Pawlak, Zarządzanie projektami, 2006, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa; rozdział 1; Pojęcie projektu oraz rozdział 2: Tworzenie rozwiązań w ramach zarządzania projektami. https://reader.ibuk.pl/
Tekst do zajęć; Ewa Masłyk-Musiał, 2014, Organizacja w zmianach. Perspektywa konsultanta, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa; rozdział 3: Konsultant procesu – role, zadania, kompetencje. https://libra.ibuk.pl/book/110670
Tekst do zajęć; Ricky W. Griffin, 2017, Podstawy zarządzania organizacjami, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa; część 2: Środowiskowy kontekst zarządzania. https://libra.ibuk.pl/book/184844
ZAJĘCIA NR 2; Planowanie czy zarządzanie zmianami?
Tekst do zajęć; Marek Pawlak, Zarządzanie projektami, 2006, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa; rozdział 3: Zarządzanie projektem w sensie funkcjonalnym.
Tekst do zajęć; Ewa Masłyk-Musiał, 2014, Organizacja w zmianach. Perspektywa konsultanta, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa; rozdział 2: Procesowe podejście do zmian – koncepcja rozwoju organizacyjnego OD.
Tekst do zajęć; Ricky W. Griffin, 2017, Podstawy zarządzania organizacjami, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa; część 3: Planowanie i podejmowanie decyzji.
ZAJĘCIA NR 3; Zarządzanie projektami w kontekście zróżnicowanych struktur organizacyjnych.
Tekst do zajęć; Marek Pawlak, Zarządzanie projektami, 2006, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa; rozdział 4: Struktury organizacyjne zarządzania projektami.
Tekst do zajęć; Ewa Masłyk-Musiał, 2014, Organizacja w zmianach. Perspektywa konsultanta, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa; rozdział 4: Przełamywanie oporów wobec zmian.
Tekst do zajęć; Ricky W. Griffin, 2017, Podstawy zarządzania organizacjami, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa; część 4: Proces organizowania.
ZAJĘCIA NR 4; Zarządzanie zasobami ludzkimi projektu.
Tekst do zajęć; Marek Pawlak, Zarządzanie projektami, 2006, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa; rozdział 4: Struktury organizacyjne zarządzania projektami oraz rozdział 5: Zarządzanie zespołem projektowym.
Tekst do zajęć; Ewa Masłyk-Musiał, 2014, Organizacja w zmianach. Perspektywa konsultanta, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa; rozdział 7: Budowanie kultury zmian.
Tekst do zajęć; Ricky W. Griffin, 2017, Podstawy zarządzania organizacjami, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa; część 5: Proces przewodzenia.
ZAJĘCIA NR 5; Etyka menedżera-przywódcy.
Literatura do zajęć; Rybak M., 2004, Etyka menedżera – społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Naukowe PWN, rozdział 6; Etyka w zarządzaniu przedsiębiorstwem oraz rozdział 7; Instytucjonalizacja etyki w zarządzaniu.
Literatura do zajęć; Kietliński K., Reyes V.M., Oleksyn T., 2005, Etyka w biznesie i zarządzaniu, Oficyna Ekonomiczna, rozdział 6; Etyczny kierownik, menedżer i lider oraz rozdział 7; Role kierownicze i ich kontekst etyczny.
ZAJĘCIA NR 6; Rola i znaczenie mediacji w organizacji – etyka mediatora.
Literatura do zajęć; Moore Ch. W., 2009, Mediacje praktyczne strategie rozwiązywania konfliktów, Wolters Kluwer Polska, rozdział 2; Jak działa mediacja, rozdział 3; Nawiązywanie kontaktu ze stronami w sporze, rozdział 4; Wybór strategii prowadzenia mediacji.
Literatura do zajęć; Gmurzyńska E., Morka R. (red.), 2009, Mediacje. Teoria i praktyka, Wolters Kluwer Polska, rozdział 8; Kwestie etyczne w mediacji, rozdział 9; Mediator: role, umiejętności, osobowość, rozdział 14; Mediacja jako metoda rozwiązywania indywidualnych i zbiorowych sporów pracy.
ZAJĘCIA NR 7; Zarządzanie zintegrowaną komunikacją marketingową - aktywizacja sprzedaży.
Tekst do zajęć; Philip Kotler, 2005, Marketing, Dom Wydawniczy REBIS, rozdział 19: Zarządzanie zintegrowaną komunikacją marketingową i rozdział 20: Zarządzanie reklamą, promocją sprzedaży, public relations i marketingiem bezpośrednim.
Tekst do zajęć; L. Garbarski, I. Rutkowski, W. Wrzosek, 2000, Marketing. Punkt zwrotny nowoczesnej firmy, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, rozdział 16: aktywizacja sprzedaży oraz rozdział 17: instrumenty aktywizacji sprzedaży.
ZAJĘCIA NR 8; Segmentacja i pozycjonowanie oferty rynkowej - zastosowanie reguły STP
Tekst do zajęć; Philip Kotler, 2005, Marketing, Dom Wydawniczy REBIS, rozdział 10: Rozpoznawanie segmentów rynku i wybór rynków docelowych.
Tekst do zajęć; L. Garbarski, I. Rutkowski, W. Wrzosek, 2000, Marketing. Punkt zwrotny nowoczesnej firmy, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, rozdział 6: Wybór rynku docelowego.
ZAJĘCIA NR 9; Strategie konkurencji - kształtowanie oferty rynkowej.
Tekst do zajęć; Philip Kotler, 2005, Marketing, Dom Wydawniczy REBIS, rozdział 9: Strategia konkurencji oraz rozdział 14: Strategia produktu i marki.
Tekst do zajęć; L. Garbarski, I. Rutkowski, W. Wrzosek, 2000, Marketing. Punkt zwrotny nowoczesnej firmy, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, rozdział 9: Produkt.
ZAJĘCIA NR 10; Zarządzanie relacjami z klientami.
Tekst do zajęć; Philip Kotler, 2005, Marketing, Dom Wydawniczy REBIS, rozdział 3: Budowanie zadowolenia klienta, wartości i przywiązania.
Tekst do zajęć; L. Garbarski, I. Rutkowski, W. Wrzosek, 2000, Marketing. Punkt zwrotny nowoczesnej firmy, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, rozdział 18: Marketing bezpośredni.
ZAJĘCIA NR 11; Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw – Corporate Social Responsibility (CSR).
Tekst do zajęć; Rybak M., 2004, Etyka menedżera – społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Naukowe PWN, rozdział 2; Podstawowe modele społecznej odpowiedzialności oraz rozdział 3; Odpowiedzialne zarządzanie korporacją: ujęcie wąskie i szerokie.
Tekst do zajęć; Chryssides G. D., Kaler J. H., 1999, Wprowadzenie do etyki biznesu, Wydawnictwo Naukowe PWN, rozdział 5; Korporacje a odpowiedzialność.
ZAJĘCIA NR 12; Odpowiedzialność ekologiczna przedsiębiorstwa – etyka Kyosei.
Tekst do zajęć; Rybak M., 2004, Etyka menedżera – społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Naukowe PWN, rozdział 10; Odpowiedzialność przedsiębiorstwa za środowisko naturalne.
Tekst do zajęć; Kaku R., 2007, Ścieżka kyosei, w; Harvard Business Review, Wydawnictwo Helion.
Tekst do zajęć; Chryssides G. D., Kaler J. H., 1999, Wprowadzenie do etyki biznesu, Wydawnictwo Naukowe PWN, rozdział 9; „Zielona” działalność gospodarcza.
|